Schokkend

21 maart 2018 - Msida, Malta

Vandaag zijn we na een lang weekend weer met stage begonnen. Ik was erg benieuwd hoe het dit keer zou zijn aangezien vorige week wat stroef verliep. Maar het viel hartstikke mee. Ik heb vandaar bij Leanne gestaan met de jongere kinderen. De jongere kinderen kennen mij nog niet zo goed, vooral een jongen vond mij nog een beetje eng. Hem heb ik wat extra aandacht gegeven om te kijken of hij los zou komen. Dit heeft uiteindelijk gewerkt. Hij vond het leuk activiteiten met mij te ondernemen en was niet meer verlegen.

Vanmiddag heb ik samen met de kinderen een kuiken geknutseld omdat het thema lente aankomt. De kinderen kleurde met een spons en gele verf een ei op papier in. Het eerste ei was een beetje geel, het tweede helemaal geel en daarna plakte we er ogen en vleugels op. De pootjes van het kuiken waren een afdruk van voetjes van de kinderen. Dit vond ik een leuk en creatief idee.

Hierna hebben de kinderen nog even vrij gespeeld waar geen begeleiding bij was. Er stonden nog verf en lijm op tafel waar de kinderen bij konden komen. De leidster liep weg van de tafel en een meisje had de lijm te pakken. De leidster zag dit toen ze terugkwam en werd boos op het meisje. Ik schrok erg van de manier van handelen. Ze pakte het kind hard bij haar arm en schreeuwde tegen haar. Het meisje begon heel hard te huilen en te krijsen en ze had een rode arm.

Later op de dag was mijn groep samen met de groep van Rhodé. De kinderen waren erg onrustig en konden moeilijk stil blijven zitten voor de tv. De kinderen hebben te veel energie die ze niet kwijt kunnen. De tv werd aangezet en de kinderen moesten lange tijd blijven zitten terwijl er werd schoongemaakt. Ook dit vind ik niet verantwoord. De emmer met het schoonmaakmiddel staat vrij in de ruimte waar alle kinderen bij kunnen.

Om 15.00 uur waren we klaar en mochten we naar huis. De bus kwam weer eens te laat en we zijn gelijk naar huis gegaan. Daar hebben we even op de bank gezeten en heb ik een tijdje met Yordy gebeld. Het eerste wat we deden was kijken naar onze kamer of het was schoongemaakt. En tot onze verbazing was alle schimmel weggehaald en zijn onze matrassen vernieuwd! We hebben broccoli met patat en kip gegeten en daarna niks bijzonders gedaan.

Morgen weer een nieuwe dag. Ben benieuwd of ik weer iets schokkends tegenkom op mijn stage