Nieuwe ontdekking

22 maart 2018 - Msida, Malta

Vandaag een nieuwe stagedag. Vanochtend was de bus veel te laat en waren wij helaas 10 minutent te laat gekomen. Ik stond Bij Tamara en de oudere kinderen. We begonnen met buitenspelen. De kinderen droegen allen dezelfde blauwe broek, een waterdichte omdat het had geregend. Best wel een goed idee. Zo worden de kinderen niet nat en vies en kunnen ze toch lekker buiten spelen. Na een half uurtje begon het opnieuw te regenen en zijn we naar binnen gegaan. De kinderen deden hun broeken uit en gingen voor de tv zitten. Hierna hebben we met de kinderen gegeten waar een jongetje mij uit het niets begon te slaan.

Ik gaf aan dat dit niet hoort en dat hij ermee moest stoppen. Hij stopte niet en ik moest dit enkele keren herhalen. Leanne, de leidster hoorde dit en nam hem mee naar kantoor. Tussen het kantoor en een andere ruimte is een opening waar je alles kunt horen. Er werd in het Maltees hard geschreeuwd naar hem en hij heeft daar driekwartier in de hoek gezeten. Na die tijd is hij uit zichzelf naar mij toegekomen om sorry te zeggen en een knuffel te geven. Dit vond ik erg zielig. Ik was erg geschrokken van de manier waarop zij hem straf hebben gegeven.

Hierna hebben we wat activiteiten gedaan en was het een heel vermoeiende dag. De kinderen waren druk en zaten vol energie. Wanneer er werd gevraagd of de kinderen netjes op de bank wilden zitten, deden ze dit niet, zo bleef dit constant doorgaan.

We mochten om 14.00 uur al weg en zijn nog wat boodschappen gaan halen. Hierna zijn we naar huis gegaan wat weer eindigde in een rustige avond. Vlak voor het slapen heb ik via WhatsApp video gebeld met Yordy:)

Morgen laatste stagedag voor deze week en daarna lekker weekend.