Een hoop gezeik

16 maart 2018

Vanochtend ontbeten, met Yordy gebeld en om half 9 naar de bus gelopen. Eenmaal aangekomen op stage moesten wij van Christine onze schoenen uitdoen en op onze sokken werken. Dit was niet zo fris omdat de vloer niet zo schoon is. Alle kinderen lopen binnen ook met hun schoenen en snap het probleem daardoor niet. Ik mocht vanochtend helpen bij de baby’s. Er waren 2 baby’s. Het was wel even wennen omdat ik een babygroep niet gewend ben. Rita, de leidster van de babygroep legde heel veel uit waarom er zo werd gehandeld met de baby’s. Ze laten de baby’s heel veel zelf doen wat ik goed vind.

Na ongeveer een uur mocht ik Tamara gaan helpen. De kinderen waren aan het eten en deden hierna een knutselactiviteit. Ze hadden een aantal dieren geknutseld en geverfd die op een blad geplat moesten worden waar de lucht en de grond op waren geschilderd. Hierna zijn de kinderen vrij wezen spelen wat best chaotisch was. Veel kinderen rennen door elkaar en er is geen leiding op de groep op dat moment buiten Rhodé en mij om. Officieel mogen wij niet alleen met de kinderen op de groep staan. Ik mocht een foto maken van de kinderen met hun gemaakte knutselwerk met de telefoon van Leanne. Het vrijspelen duurde erg lang en we hadden niet het gevoel dat wij iets konden doen.

Uiteindelijk zijn we met de kinderen gaan eten en op de bank tv gaan kijken. We hadden niet het gevoel dat we iets konden doen dus zaten we er maar een beetje bij. Rita vroeg of ik de baby’s in de gaten kon houden. Dit is nogal een grote verantwoordelijk met zoveel andere kinderen die achter je zitten.

Een kindje werd opgehaald en hij was zijn schoen verloren. Dit was een drama want hij kon echt niet naar haar met één schoen aan. Na lang zoeken werd Leanne een beetje geïrriteerd en leek het alsof ze Rhodé de schuld gaf omdat zij met het jongetje heeft gespeeld. Uiteindelijk had Leanne het schoentje zelf meegenomen naar boven. Het was nogal chaotisch omdat iedereen aan het schoonmaken was en de kinderen door elkaar heen liepen.

Na een hele langzame dag was het half 3 en moesten we grote en kleine rondjes uitknippen voor de kinderen. Om kwart over 3 konden we eindelijk naar huis en zijn we nog wat boodschappen wezen halen. We zijn naar huis gegaan om eten te maken: pasta met tonijnsalade. We hebben nog lekker aan tafel gekletst met onze huisgenoot en zijn daarna lekker wezen douchen. Net nog even met Yordy gebeld en vanavond een gezellige avond houden.

1. Pappie:
    17 maart 2018
    Pittig dagje maar wel leerzaam. Have fun.
  2. Angelique:
    17 maart 2018