Niets bijzonders

15 maart 2018

Vanochtend weer om half 7 wakker geworden, douchen, aankleden. Had geen zin om m’n haar te wassen, dan maar omhooggooien. Rhodé en ik zijn gaan ontbijten. Rhodé moest nog even de blender aangooien wat een enorm lawaai maakte, maarja daar word je lekker wakker van. We hebben een bus later gepakt die vlakbij Birght Sparks stopt. We kwamen binnen en groette iedereen. De kinderen zaten op de bank tv te kijken. Lyan kwam ons de dag vertellen. Ze vertelde dat ze zich niet zo goed voelde omdat haar hond werd ingeslapen. Dit begrepen wij natuurlijk.

Ik mocht vandaag beginnen op de babygroep bij Rita en Rhodé op de peutergroep bij Tamara. Wanneer Rita mij niet meer nodig had, mocht ik Tamara helpen omdat er veel kinderen waren. Al gauw had Rita mij niet meer nodig en stond ik samen met Rhodé. Het dagritme was vrijwel hetzelfde als gisteren. Je leert de kinderen steeds beter kennen en andersom ook. Een aantal kinderen kunnen al mijn naam uitspreken. Ik merk dat ik heel snel moe word. Er worden niet veel taken gegeven dus zijn we het grootste gedeelte van de dag niks aan het doen. Je ziet veel verschillen in handelen met de kinderen. Het is mij opgevallen dat er niet pedagogisch gehandeld wordt zoals wij dat in Nederland doen. Ze handelen hardhandig en reageren wat agressief.

Om 14.00 uur waren we klaar met stage en zijn we nog even naar de Lidl gegaan om chocola te halen. Natuurlijk werd dit iets meer dan alleen een chocoladereep, maar dat mag wel even. We zijn naar huis gegaan om belangrijke dingen op te schrijven die we nodig hebben. Ik heb nog een tijdje met Yordy gebeld wat natuurlijk heel fijn was zoals altijd. Rhodé heeft het eten gemaakt: kroten met aardappelen en spek. Hierna een hele grote afwas weggewerkt van de andere huisgenoten en geveegd. Vind het toch wel vies als dat blijft liggen. Vanavond een rustige avond met een drankje en een filmpje en morgen weer een nieuwe dag.

1. Pappie:
    16 maart 2018
    Geniet ervan en niet teveel drinken he.
  2. Adri:
    16 maart 2018
    Heb je blog ontdekt. Heel leuk om je ervaringen te lezen. Heel veel plezier en ik kijk uit naar je volgende blogs.