Een hele lange dag

13 maart 2018

Na een slapeloze en koude nacht, werd ik vanochtend om 8 uur wakker. Ik was heel erg moe en heb mij even snel opgefrist voor Rhodé en ik samen gingen ontbijten en boodschappen gingen halen. We zijn langs een paar tentjes gelopen om te kijken waar we zouden ontbijten en hebben uiteindelijk gekozen voor Subway. Na het ontbijt kregen we weer wat energie en zijn we boodschappen gaan halen. Dit heeft een tijdje geduurd. De boodschappen hebben we in het appartement gelegd en zijn we gaan douchen. Helaas was het water koud in de douche.

Om 13.00 uur hadden we een afspraak in Valetta met Easy Job Bridge, de organisatie die voor ons een stageplek heeft geregeld. Bij aankomst moesten we nog 20 minuten wachten voordat we een gesprek hadden omdat de persoon waarmee we een gesprek hadden, zelf nog in gesprek was. Toen we aan de beurt waren, hadden we een gesprek met Anna, een aardige vrouw die ons alle informatie gaf over onze stageplek en waar wij nog tegenaan keken. We hebben aangegeven dat het appartement niet heel schoon was. Dit heeft ze gelijk doorgegeven zodat het de volgende dag gelijk werd opgelost. Om 14.00 uur zijn we samen met Anna in de taxi naar Bright Sparks Child Care Centre gereden voor onze eerste ontmoeting. Mijn eerste indruk was goed. Iedereen was open en kwam sympathiek over. Dit gaf weer een beetje moed om door te gaan. We hebben afgesproken dat we morgen van 09.00 uur t/m 13.00 werken en elke dag een uur meer. Vanaf volgende week werken we volle dagen van 09.00 t/m 16.00 uur.

Na de rondleiding zijn we met de taxi teruggereden naar Valetta waar we als eerst een eettentje opzochten omdat we heel erge honger hadden. We hebben na lang zoeken en tentje gevonden waar we een broodje tonijn hebben gegeten. Hierna zijn we nog in wat winkels gaan kijken en kwamen uit bij Fort Sint Elmo, een hele mooie plek in Malta vol met rotsen aan de zee. Het is een plek waar je kan genieten van de rust. We hebben hier een paar uur gelopen om de boel te verkennen. Op hoger gelegen gebieden durfde ik niet aan de kant te zitten omdat ik het te hoog vond en bang was in het water te vallen.

We waren hartstikke moe na het bezoeken van Fort Sint Elmo. We zijn op zoek gegaan naar de bus richting Msida om ergens wat te eten en uit te rusten in het appartement. Natuurlijk ging dit weer anders dan volgens planning. Het duurde even voordat we de bus hadden gevonden. En ik wilde toch nog even voor nieuw beddengoed kijken in een winkel. We hadden een winkel gevonden in Msida waar ik beddengoed kon kopen. De mevrouw in de winkel was erg langzaam en het duurde zolang dat we toch maar zijn weggegaan. Rhodé heeft ondertussen wat te eten gehaald en we hebben hierna besloten om toch maar even terug te gaan naar de winkel. De mevrouw was weer langzaam maar we hebben toch gewacht omdat we nieuw beddengoed nodig hadden. Eindelijk konden we terug naar ons appartement om uit te rusten. Onderweg kwamen we nog een winkel tegen waar we nog brood wilden halen voor morgenochtend, wat handig zou zijn. Bij de eerste winkel was het net alsof we Afrika inliepen en zijn gauw weggegaan. De tweede winkel was alsof je in India was. Gelukkig hadden ze hier wat meer producten en hebben we brood en wat lekkers meegenomen.

Eenmaal in het appartement zijn we lekker thee gaan drinken en lekker gaan relaxen. Ik heb hierna even met Yordy geskypt en gebeld wat ik erg fijn vond.

1. Je vriendjeeee♡:
    13 maart 2018
    Ben blij dat het beter gaat daaro en dingen worden opgelost heb het naar jullie zijn beide !! Geniet ervan en kan niet wachten op de volgende blog 😊😊
  2. Mar:
    14 maart 2018
    Hoi lieverd ben blij dat er wat dingen opgelost zijn 😃heel veel plezier morgen met je eerste stagedag .
    Ik kijk al uit naar je volgende reisvlog 💋
    Gr en een dikke knuf 😗
  3. Pappie:
    14 maart 2018
    Leuk om te lezen allemaal.Alles zal best wel goed komen.Veel plezier samen en doe je best.