Een bijzondere aankomst

12 maart 2018

Na zoveel moeite in onze droom te hebben gestoken, is de dag eindelijk aangebroken.
Vanochtend stond ik om 6 uur op om op tijd te zijn voor de laatste spulletjes in mijn koffer. Telkens alles opnieuw checken om er zeker van te zijn dat alles erin zit. Yordy bleef de nacht slapen om afscheid van mij te nemen op het vliegveld. De ochtend verliep soepel. Ik deed mijn laatste spullen in mijn koffer en handbagage en nam afscheid van de hondjes. Met de auto, reden we met m'n moeder en Yordy naar het vliegveld. We zouden rond 09.00 uur afspreken op het vliegveld. Halverwege de reis stonden we in de file toen ik een berichtje van Rhodé kreeg dat ze haar portemonnee was vergeten onderweg en wat later op het vliegveld zou zijn.

Om 09.00 uur kwamen we aan en zijn we bij La Place koffie gaan drinken. Het voelde allemaal heel dubbel. Ik vond het heel spannend maar toch ook weer niet. Terwijl we nog aan de koffie zaten bedacht ik me dat ik Yordy mijn cadeau wilde geven als aandenken voor wanneer ik er niet ben.

Na driekwartier kwam Rhodé met haar ouders naar La Place. We zijn met z'n allen naar de bagage drop-ff gegaan om onze koffers af te geven. Het moment dat we in het vliegtuig zaten kwam steed dichterbij. Natuurlijk moest ik na de bagage drop-ff heel nodig plassen door de zenuwen. Hierna liepen we met z'n allen naar de gate die we in eerste instantie niet konden vinden. Gelukkig konden we later de gate vinden.

Het gaat nu echt gebeuren. We nemen afscheid van iedereen voordat we door de douane gingen. Ik gaf mijn moeder een knuffel en daarna Yordy. Het afscheid van Yordy was best zwaar. Ik heb me ingehouden en ben daarna samen met Rhodé door de douane gegaan.

Natuurlijk had ik enorme honger voordat we het vliegtuig instapte en heb eerst een broodje gegeten. We hebben toen Shanaya en Lexi gebeld op school vlak voor vertrek.

Eenaam aangekomen in Malta zijn we op zoek naar iemand met een bordje waarop onze organisatie opstaat. Natuurlijk konden we deze niet vinden en zijn we maar bij de tourist information gaan wachten. Hierna hebben we het emergency nummer van de organisatie gebeld om aan te geven dat we waren gearriveerd. De man die ons op kwam halen kwam later binnen gelopen zonder wat te zeggen. Hij maakte wat bewegingen dat we mee moesten lopen. We liepen naar buiten naar de taxi. Hij deed onze koffers in een aanhanger die al erg vol zat. Eenmaal in de taxi zaten er nog veel meer mensen. Deze mensen moesten allemaal naar hun adres worden gebracht. Het duurde even voor we wegreden maar uiteindelijk vertrokken we van het vliegveld. De chauffeur reed niet bepaald voorzichtig. De wegen waren erg smal en hij reed heel erg snel. Na drie keer langs ons adres te hebben gereden, werden we als laatste afgezet.

We liepen het appartement binnen en stonden eerst op de verkeerde verdieping. We zijn toen een verdieping naar beneden gegaan waar uiteindelijk ons appartement was. We deden de deur open en zagen een simpele woonkamer met een openstaande balkondeur vol met sigaretten op de grond. Niemand was in het appartement aanwezig. We hebben zijn even rond wezen kijken en vonden al gauw onze kamer. Op het eerste gezicht was onze kamer ruim en zag het er simpel uit. We hebben vervolgens onze koffers uitgepakt toen we erachter kwamen dat onze kamer toch niet zo schoon is als gehoopt. Het raamkozijn zit vol schimmel net zoals de badkamer. De bedden lagen vol met haren en op de dekens zaten vreemde grote vlekken. Dit viel wel erg tegen.

We hebben uiteindelijk besloten om het even te laten zoals het is zodat we ergens konden eten. We hadden zo'n erge honger dat we er niet vrolijker op werden. We zijn naar buiten gegaan en wilde het strand opzoeken waar we veel eettentjes voorbij hadden zien komen. We wisten helemaal niet waar het strand was en zijn het maar in een winkel gaan vragen. De auto's hier rijden allemaal niet zo veilig en kijken nergens voor uit. Het is dan ook nogal een uitdaging om over te steken zonder bijna overgereden te worden.

Na een klein stukje te hebben gelopen kwamen we een pizzeria tegen waar we wel trek in hadden. De pizza's het menu waren best apart en we konden geen keuze maken of we een wijntje bij zouden nemen. Uiteindelijk hebben we een pizza op met simpel een glas water. Op de terugweg was het lastig om ons appartement te vinden, vooral in het donker. We hebben het uiteindelijk gevonden en zijn toen goed naar de vieze kamer gaan kijken wat we ermee aan moeten. We hebben besloten dat we morgen tijdens onze afspraak met de organisatie dit gaan bespreken om een oplossing te vinden.

We hebben een lange dag achter de rug en zijn erg moe. Ik heb nog even met Yordy gebeld. Het was fijn om zijn stem even te horen. Morgen gaan kunnen we gelukkig uitslapen en de dag rustig beginnen. We hebben een afspraak bij de organisatie en gaan nog uitzoeken hoe wij met de bus naar Valetta moeten. Het was een hectische dag maar we gaan zo uitrusten en beginnen morgen de dag opnieuw.

1. Je vriendjeeee♡:
    14 maart 2018