Chaotisch

28 maart 2018 - Msida, Malta

Vandaag begonnen we dag in de knutselruimte. We waren gisteren begonnen aan konijnenkaartjes en hebben deze afgemaakt. Om 10.00 uur was het tijd om te eten en daarna hebben de kinderen vrij gespeeld. Al snel mochten de kinderen aan tafel zitten om te knutselen. Ze hadden twee eieren op papier geschilderd waar een kraft papiertje overheen moest. Het kraft papiertje wordt vervolgens gescheurd wat lijkt alsof het ei breekt. Het idee was leuk, maar de uitvoering niet. Er werd een vierkant vlak boven het ei geplakt wat niet logisch was. Mijn collega kreeg hiervoor op haar kop.

We hebben de vlakken eraf gehaald en alsnog een eivormig kraft papiertje opgeplakt. Hierna hebben ze met een soort verf eieren geverfd wat niet bepaald handig was. Het spul krijg je niet meer van je handen af en de kinderen zaten helemaal onder, zelfs hun gezicht.

Tamara had een ei vast en deed er een elastiekje omheen om te verven. Wat zij niet wist, was dat het ei niet gekookt was en terwijl ze het elastiekje erom heen bond, brak het. Heel de vloer zat onder en dat zorgde voor enorme chaos voor de kinderen. We hebben het uiteindelijk opgeruimd en de kinderen schoongemaakt. Één jongetje had een grote blauwe veeg op zijn gezicht van de verf. Gelukkig kregen we dit er redelijk vanaf.

Later op de middag zijn Rhodé en ik nieuwe verfkleuren aan gaan maken in de knutselruimte. Terwijl wij bezig waren, hoorde we een collega zingen voor de kinderen. Er kwam een hogere toon die ze niet haalde en erg vals was. Rhode en ik keken elkaar aan en kwamen niet meer bij. Leanne kwam nog vragen wie er aan het huilen was, terwijl wij hard aan het lachen waren.

Uiteindelijk waren we om 16.00 uur klaar en hebben we het laatste kwartiertje de knutselruimte opgeruimd. Tot onze schrik, zagen we daar iets heel vies. In een kast stond een plastic tas met iets erin. Ik zag eerst niet goed wat het wel. Het bleken uiteindelijk twee enorme spinnen te zijn. Ze leefden gelukkig niet meer maar ik durfde niet dichtbij te komen. We hebben dit verteld aan Leanne en wat bleek, zij heeft zelf spinnen en dit waren uitgedroogde spinnen om aan de kinderen te laten zien. Heel apart.

We waren blij dat we naar huis mochten. We hebben kleine boodschappen gehaald en hebben thuis lekker gegeten. Vanavond heb ik nog gebeld met Yordy. Was fijn dat ik hem weer even kon zien. We hebben de avond afgesloten met I Now Pronounce You Chuck and Larry. Morgen laatste stagedag en dan lekker vrij.

1. Oop:
    29 maart 2018
    spyderwoman.dat mensen geen andere hobby weten,iets dat minder kriebelt.al een kilootje aangekomen?vermaak je.