niet bepaald nuttig

29 maart 2018 - Msida, Malta

Vandaag stond ik op de groep bij Leanne en de jongere kinderen. Rhode en ik hebben voordat we begonnen nog even naar de kast gekeken of de spinnen er nog zaten. En ja hoor de spinnen zaten er nog steeds, bah! We begonnen de dag met vrij spelen. Leanne vertelde dat ze om 10.00 uur voor een half uurtje weg moest en ik alleen zou zijn met de kinderen tijdens het eten. In eerste instantie vond ik dit geen probleem, maar het eindigde uiteindelijk in een totale chaos.

Leanne had het eten uit de rugzakjes al op tafel gelegd zodat de kinderen gelijk konden beginnen. Ik had een groepje van 6 kinderen, wat weinig lijkt maar heel veel is in je eentje. Mijn planning was om één voor één de kinderen eten te geven of twee tegelijk, dat lukt nog wel. Maar alle zes wilden ze tegelijk eten en sommige begonnen al zelf met hun handen in hun eten te wroeten. De een begon te huilen en wilde helemaal niet eten en de ander pakte steeds van iemand anders.

Na een hoop gevloek vroeg uiteindelijk een collega of ik hulp nodig had. Nee joh, je meent het. Gelukkig was Christine er die mij wilde helpen. Een enorme opluchting. Uiteindelijk was Leanne weer terug en mochten de kinderen weer spelen. Omdat het aankomend weekend Pasen is, kregen de kinderen één voor één een konijnenpakje aan met een mutsje voor op de foto. Dit zag er heel schattig uit. Het was wel te zien dat de kinderen het leuk vonden om zich te verkleden. Verder hebben we wat geknutseld, heel lang tv gekeken en niets meer gedaan. De laatste paar uur waren niet erg nuttig helaas. We waren blij dat we naar huis mochten en hebben toen lasagne gegeten en Temptation Island gekeken. Morgen lekker vrij en naar Blue Grotto.