Chaos

5 april 2018 - Msida, Malta

Vandaag was een chaotische dag. Ik stond bij tamara en de jongere kinderen. Op de babygroep was een nieuw meisje die nogal moest wennen aan de nieuwe omgeving. Ze heeft urenlang gekrijsd en gehuild. En op mijn groep begon een jongen te huilen die niet meer ophield. Door het gekrijs en gehuil werd ik overprikkeld en kon niet meer functioneren zoals ik wilde. Gelukkig mochten we in de middag even naar buiten om een emmer met aarde te vullen. Dat moesten we van de weg halen. Het lag vol met konijnen-en kattenpoep. Daar moesten we aarde uithalen. We hebben geprobeerd zo min mogelijk viezigheid eruit te halen. Wat ze daar morgen mee gaan doen weet ik niet, maar ik ga het niet aanraken.

Het jongetje dat huilde krijgt normaal gesproken zijn fles om stil te worden. Maar ze zijn er achter gekomen dat dit niet de oplossing is en willen ermee stoppen. Hij krijst nu alles bij elkaar omdat zijn fles ineens weg is. Later in de middag begon hij te kokhalzen en spuugde een beetje op de grond en een knuffel van het kinderdagverblijf. De eerste reactie op het overgeven was nogal schokkend. Ze werden boos op hem omdat het knuffeltje vies was geworden.

Vanaf half 2 hadden we weer eens niets te doen. Na een uur kregen we de opdracht om een project voor de buitenplaats de bedenken. Hadden we in ieder geval wat te doen. Later in de middag hadden we negens meer energie voor. Ik heb nog een beetje met de kinderen gespeeld het laatste half uurtje. Morgen moeten we langer blijven maar mogen we ook later beginnen.