Blue Grotto

30 maart 2018 - Msida, Malta

Vandaag zijn we naar Blue Grotto geweest. Het was een lange reis en een hele warme dag. Bij aankomst hadden we een heel mooi uitzicht over de zee. We zijn hier langs gelopen en hebben veel foto's gemaakt. Daarna zijn we een ijsje gaan halen, Rhodé had citroen met chocola en ik chocola en hazelnoot. Natuurlijk smolt het ijsje hartstikke snel en zaten m'n handen helemaal onder, echt heerlijk. We moesten een heel stuk naar beneden lopen bij Grotto. We zagen een hoop rotsen waar we foto's hebben gemaakt en hebben genoten van het mooie uitzicht. Het was hartstikke warm en het zweet brak aan alle kanten uit.

We zijn een stukje wezen lopen en hebben wilden door de grotten varen. Helaas was het dicht en konden we de grotten moet bezoeken. Dus zijn we uiteindelijk op een terrasje gaan zitten met een sangria en een stap. Heerlijk was dat. Daar kwamen we er achter dat ik misschien toch wel aan het verbranden was, maar ja het zal wel meevallen dacht ik, wat niet het geval was. Na de sangria zijn we even terug naar de rotsen gegaan om in onze bikini even bij te kleuren. Hoe erg ik al verbrand was, ik wilde toch langer liggen in de zon. Lekker muziekje aan, hoog boven de zee, even genieten en niet andere dingen denken.

Na een tijdje kregen we erge dorst en zijn we een breezer wezen halen voordat we met de bus teruggingen. Die was erg lekker. Helemaal steil naar boven de heuvel op naar de bus, zwetend en puffend kwamen we uiteindelijk aan. Na enkele minuten kwam de bus opdagen en zijn we ingestapt. Niet wetende dat de bus een heel andere route reed dan gepland. Hebben we bijna een uur in de bus gezeten die naar Rabat reed. In Rabat zijn we maar overgestapt naar Sliema en bij Balal weer uitgestapt. Daar zaten twee mannen bij het bushokje waarvan één een heel grappige lach had. Natuurlijk konden Rhodé en ik onze lach niet inhouden en dat ging de hele busreis door. Thuis even lekker een douche genomen en relaxen. Ik kijk morgen al uit naar Popeye Village.