Veel gebeurd

22 april 2018 - Msida, Malta

Maandag 16-04-2018
Vinger tussen deur
De dag begon hectisch. We begonnen om 09.00 uur op stage. Bij binnenkomst liepen we direct naar de knutselkamer voor onze spullen. Ik liep net de knutselkamer binnen toen ik een kind hoorde huilen. Terwijl Rhodé de deur open deed, zat een kindje met haar vinger tussen de deur aan de kant van het scharnier. Het was niet heel erg. Ze huilde eerder van de schrik dan van de pijn. De reactie van onze collega's was best heftig. Ze reageerde erg boos en begonnen gelijk conclusies te trekken over haar vinger dat het gebroken is terwijl het amper rood was. Ondertussen stond ik op mijn eigen groep waar andere collega's erover door bleven gaan. Ze waren aan het smoezen zodat ik het niet kon horen. Vervolgens moest er een notitie over worden gemaakt.

De rest van de week was er enige spanning. Er was een nieuwe collega bijgekomen. Het schijnt dat mijn collega van mijn groep er volgende week niet is en zij moet invallen. Er wordt geen informatie gegeven over de situatie en de planning. Ze is deze week ingewerkt om samen met mij te werken.

Vrijdag 20-04-2018
Vandaag hebben afscheid genomen van onze huisgenoot die na een halfjaar terug ging naar Nederland. We hebben het gezellig gehad met z'n vieren en het is jammer dat ze weg is. Volgende week komen er twee nieuwe huisgenoten.

Zaterdag zijn Rhodé en ik wezen shoppen en vandaag zijn we met onze andere huisgenoot naar het strand geweest om bij te kleuren.