barbecue

8 april 2018 - Msida, Malta

Vanochtend stond ik wat vroeger op en heb even de woonkamer geveegd en schoongemaakt. Voor vanavond heb ik alvast de salades gemaakt. Ondertussen heb ik ontbeten en een paar uur later werd Rhodé wakker. Ik wilde naar een servicepunt voor mijn Tallinja card gaan in Sliema omdat deze niet meer werkte. We konden eerst het servicepunt niet vinden. We waren er al langs gelopen maar zagen het pas later. Het was nog gesloten en ging over een kwartier weer open. We hebben in de tussentijd een heel lekker ijsje gegeten, drie bollen: snicker, mars en whiskey cream. Daarna zijn we even naar het servicepunt geweest en toen naar huis om alle spullen in te pakken voor de barbecue.

We zijn met een overvolle bus naar Ghadira gereden waar we met onze andere huisgenoot hadden afgesproken. Er stond vandaag heel veel wind, vooral bij het water. We bedachten al dat het lastig was om de barbecue aan te steken met deze wind. En dat was het ook. We hadden een plekje gevonden met een grote inham waar we de barbecue hadden geplaatst zodat deze niet direct in de wind stond. De lucifers werkte niet heel goed en hij wilde niet branden. We hebben toen wat aanstekers gekocht wat uiteindelijk beter werkte. Met z'n vieren zijn we boven de inham gaan staan om zo veel mogelijk wind te blokkeren. Toen eenmaal de barbecue aan stond zijn we lekker gaan eten. Door de harde wind was het een beetje fris. Gelukkig had ik een dekentje en mijn badjas meegenomen. Sommige mensen keken ons raar aan, maar he ik had het wel lekker warm.

Eenmaal uitgegeten zijn we met de bus teruggegaan naar het appartement. We hebben een film afgekeken en houden een rustige avond.

1. Oop:
    9 april 2018
    een slimme meid is op de bbq voorbereid.